logo zdt glimagMenu

Wysokowytrzymała kompozytowa warstwa ścierna wykorzystawana do produkcji kloców hamulcowych

Badanie statycznej i dynamicznej siły hamowania - Instytut Badawczy KOMAG Gliwice

Laboratorium ITG KOMAG zbadało wskaźniki dotyczące: statycznej siły hamowania minimalnej, statycznej siły hamowania początkowej oraz dynamicznej siły hamowania. Badania zostały przeprowadzone w kontrolowanych warunkach na trasie testowej znajdującej się w kopalni KWK ROW Ruch Jankowice. Z przeprowadzonych badań wykonano raport Nr 174/BT/2024. W ramach badań wykorzystano wymagania znajdujące się w normie PN-G-46865:2002 „Lokomotywy kopalniane podziemne. Lokomotywy podwieszane spalinowe. Wymagania”, Badanie polegało na zamontowaniu klocków hamulcowych do kolejki podwieszanej i zasymulowaniu rzeczywistych warunków pracy.

Badanie ścieralności powłoki kompozytowej oraz badania powłoki z wykorzystaniem mikroskopu skaningowego - Laboratorium wydziału MT POLSL

Badanie tribologiczne zrealizowano przy pomocy obrotowego testu trybologicznego ball on disk na trybometrze Firmy CSM Instruments.

Badanie strukturalne wykazało że uzyskane produkty wykonane na nowej linii produkcyjnej posiadają lepsze parametry użytkowe. Fazą wzmacniającą spiek jest węglika wolframu (WC) zawierający ziarna węglików złożonych (Ti,Nb,W)C. Osnową dla fazy wzmacniającej jest miedź z kubicznymi wydzieleniami kobaltu.

Call Now Button Skip to content